Lage SQL trace

Endret Fri, 08 Dec 2023 ved 12:03 PM

Dette er en veiledning for å opprette en SQL-trace. Dette kan være noe som Aritmas support spør av kunden for å hente mer feilsøkingsdata. Aritmas support vil be kunden om å utføre SQL-tracen i et visst tidsrom, for eksempel "utfør trace fra du trykker knappen inntil du får opp et vindu".

Det betyr at kunden slår på SQL-trace, trykker knappen, venter til et vindu dukker opp, og så slår av SQL-trace.


Slå på SQL-trace

1. Åpne SQL Server Management Studio på SQL-serveren deres


2. I "Verktøy"-menyen på toppen av vinduet, trykk "SQL Server Profiler"


3. I vinduet som dukker opp logg inn på serveren der Aritmas Pay/Control har databasen sin. Trykk "Connect"

4. I neste vindu som dukker opp, velg et navn på SQL-tracen. Dette er bare for visningen


5. Trykk på tabben "Events Selection" på toppen av vinduet og trykk "Column Filters..." knappen i nedre høyre hjørne. Et nytt vindu som heter "Edit Filter" dukker opp (vinduet til høyre på bildet under).

Trykk på ApplicationName i venstre marg. I den markerte visningen nede til høyre trykk "+"-en til venstre for "Like" teksten. Det dukker så opp en tekstboks.


6. Dersom Aritma Control feilsøkes skriv inn "BankX%" tekstboksen markert. Dersom Aritma Pay feilsøkes skriv inn "ConvertX%" istedenfor. Trykk så "OK" på vinduet til høyre, og trykk "Run" på vinduet til venstre.

'

Nå er tracen igang. Man kan bytte til Aritmas produkt og utføre handlingen de har bedt om.


Slå av SQL-trace

1. Etter at de ønskede handlingene er utført i Aritmas program, returner til Trace-vinduet. Trykk stopp-ikonet på verktøylinjen på toppen.


2. På meny-linjen på toppen, trykk på "File", deretter "Save As", og så "Trace File..."


3. Velg et område der en fil skal lagres. Send denne filen til Aritmas support som et vedlegg på saken.

Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen