AC02 - Debitor kontonummer ugyldig eller mangler.

Endret Thu, 18 Apr 2024 ved 08:31 AM

AC feilmeldinger- Vanlig når det oppstår feil knyttet til debitor-/kreditorkontoer.


Årsaker:

  • Dersom du forsøker å sende utenlandsbetaling kan det være feil/ mangel på IBAN i Pay Portalen eller i betalingen
    • Kan bety at betalingen krever IBAN i stedet for kontonummer (BBAN)
  • Banken kan ha avsluttet kontonummeret du prøver å sende fra
  • Debtor kontonummer er ikke satt opp med filoverføringsavtale i bank
  • IBAN som benyttes er skrevet med små bokstaver


Løsning:


Om du er sikker på at betalingene har riktige kontonumre, IBAN og KID nummer, kan du prøve å sende betalingen på nytt. Dersom du fortsatt opplever feilmeldingen, ta kontakt med vår kundesupport på support@aritma.com. Inkluder følgende informasjon om betaling som ble avvist:


  • Selskap (Navn og organisasjonsnummer)
  • Avsender kontonummer
  • Beløp
  • Dato


Vårt supportteam vil da undersøke hvorfor betalingen ble avvist, og eventuelt kontakte banken din angående kontonummeret du vil sende betaling fra.

Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene
CAPTCHA-verifisering er obligatorisk.

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen