AC feilmeldinger- Vanlig når det oppstår feil knyttet til debitor-/kreditorkontoer.
Årsaker:
- Dersom du forsøker å sende utenlandsbetaling kan det være feil/ mangel på IBAN i Pay Portalen eller i betalingen
- Kan bety at betalingen krever IBAN i stedet for kontonummer (BBAN)
- Banken kan ha avsluttet kontonummeret du prøver å sende fra
- Debtor kontonummer er ikke satt opp med filoverføringsavtale i bank
- IBAN som benyttes er skrevet med små bokstaver
Løsning:
- Legg til IBAN på kontoen i Pay Portalen (https://pay.zdata.no/)
Om du er sikker på at betalingene har riktige kontonumre, IBAN og KID nummer, kan du prøve å sende betalingen på nytt. Dersom du fortsatt opplever feilmeldingen, ta kontakt med vår kundesupport på support@aritma.com. Inkluder følgende informasjon om betaling som ble avvist:
- Selskap (Navn og organisasjonsnummer)
- Avsender kontonummer
- Beløp
- Dato
Vårt supportteam vil da undersøke hvorfor betalingen ble avvist, og eventuelt kontakte banken din angående kontonummeret du vil sende betaling fra.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen