Dette er en feil som gjør at det ikke blir importert noen banktransksjoner under avstemming av kontogruppe i Control som er tilkoblet APIet. Denne artikkelen beskriver ulike symptomer til feilen og hvordan de kan løses.
SSL problem
Symptomet er at det finnes følgende feilmelding i Control sin logg:
error:1416F086:SSL routines:tls_process_server_certificate:certificate verify failed
Denne feilen skyldes at det er noen som overvåker trafikken til APIet, og krever handling fra kundens IT-leverandør. Feilen er mest sannsynligvis at kundens IT-leverandør overvåker all trafikk fra kundens maskiner ved hjelp av noe som heter en "MITM proxy" (man-in-the-middle). IT-leverandør må utføre følgende steg for å løse problemet:
Slutte å overvåke trafikk gjennom "MITM proxyen" som går til følgende DNSer:
- https://bankservice.zdata.no
- https://license.zdata.no
- https://id.zdata.no
For å teste at dette har løst problemet så kan man gjøre følgende: Først finn Citrix-servern for kunden og last ned filen vedlagt denne artikkelen som heter "cacert.pem" på Citrix-serveren. Deretter åpne opp kommandolinjen (cmd.exe) på Citrix-serveren og naviger til mappen der "cacert.pem" ble lastet ned. Deretter utfør følgende kommandoer:
curl --location --cacert cacert.pem https://bankservice.zdata.no curl --location --cacert cacert.pem https://license.zdata.no curl --location --cacert cacert.pem https://id.zdata.no
Dersom alle kommandoene ikke gir noen feilmelding (dvs. feilkode 0), så er dette problemet løst.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen