Oppsett av Adeccos TIS betalingssystem

Endret Fri, 08 Dec 2023 ved 03:29 PM

Denne artikkelen beskriver hvordan å sette opp Aritma Pay for Visma Business til å sende betalinger og motta returer fra Adeccos TIS betalingssystem. Dette systemet er et alternativ til Aritmas bankintegrasjon, og er vedlikeholdt av Adecco Group. Denne artikkelen krever forhåndskunnskap om generell bruk av Aritma Pay.


Utbetalinger

1. For å komme igang opprett en ny profil i Aritma Pay.


2. Legg inn en ny linje på "Filer til bank". Velg ISO20022 som betalingsformat. Velg å redigere parameterene, og sett det opp med hjelp fra leverandør eller vår support dersom nødvendig.


3. Trykk på filnavn-feltet som markert og skriv inn "aritma-tis://". Trykk så utenfor tekstboksen for å lagre dette.


4. Trykk på knappen med de tre prikkene til høyre for filnavnet som markert.


Et nytt vindu dukker opp. Her skal innstillingene som dere har fått fra Adecco inn. Først så man velge "Server". Her kan man skrive hva som helst. Nedtrekksmenyen viser de 2 serverene som Adecco er kjent til å bruke. "api-uat" er deres demo-server, og "api" uten "uat" er deres produksjons-server. Dersom hverken fungerer, ta kontakt med Aritmas support for feilsøking.


Det er "api" uten "uat" dere skal bruke når filene skal ordentlig til bank.

 

5. Deretter skriv inn i de andre feltene informasjon dere har fått fra Adecco og trykk "Lagre". Legg merke til at det skal kun være 1 kanal i dette oppsettet!


Innbetalinger/returdata

1. Deretter kan man sette opp innbetalinger og returdata fra TIS. Opprett en linje i nedre siden av hovedvinduet ("Filer fra bank"). La formatet stå som "Autodetect", skriv inn "aritma-tis://" i filnavn-feltet, og trykk knappen med de 3 dottene.


2. Fyll denne ut med den samme informasjonen som før, men ett unntak. Velg de riktige kanalene som Adecco har gitt dere beskjed om å bruke. Som regel er innbetalinger en "kanal" og returdata en annen "kanal". Trykk til slutt lagre. Nå er oppsettet ferdig.


FAQ

Hva gjør jeg dersom jeg har flere "Client System ID" verdier? Du kan legge til en ny profil for hver "Client System ID", med likt oppsett som før, men man skriver inn en annen "Client System ID". Verdt å nevne at man kan kopiere "Filnavn" feltet til en annen profil for å enklere utføre dette!

Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene
CAPTCHA-verifisering er obligatorisk.

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen