NARR - Dette er en generell feilmelding med flere mulige årsaker. Ofte kan det være noe galt med avtalen din i banken.
Mulige årsaker:
- Feil innhold i betalingen:
- Informasjon i betalingen kan ha blitt plassert på feil sted/felt.
- Mangel på informasjon i betalingen
- Feil i oppsettet av avtalen hos Aritma eller bank
- Ingen avtale på konto i bank
- Mottaker av betalingen har ikke en erklæringskode eller erklæringstekst i deres valutabetaling.
- Kan være at de har knyttet en erklæringskode, men inne i Visma Business har de glemt å tilordne en tekst til en bestemt kode i erklæringskodetabellen.
- Dersom betalingen er på over 100 000 NOK i utenlandsk valuta må det være med rapportering til valutaregisteret
- Mottaker har trolig ikke deklarajonskode eller deklarasjonstekst i valutabetalingen sin.
Løsning:
Sjekk at innholdet i betalingen din er korrekt. I de fleste tilfeller må Aritma eller banken din undersøke årsaken til problemet, så om du ikke finner feilen selv, må du ta kontakt med vår kundesupport på support@aritma.com. Inkluder følgende informasjon om betaling som ble avvist:
- Selskap (Navn og organisasjonsnummer)
- Avsender kontonummer
- Beløp
- Dato
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen