Når du er innlogget i Aritma Control som systembruker får du mulighet til å administrere brukere.
For selskaper som har mange klienter kan det for eksempel være hensiktsmessig at brukerne kun har tilgang til de klienter de arbeider med. Om en bruker ikke finner en kontogruppe de skal arbeide med kan det hende at de mangler rettigheter til denne kontogruppen. Systembruker kan da endre dette.
Gå til Oppsett -> Administrer brukere
Du kan endre på rettighetene til de ulike brukerne ved å trykke på "Rettigheter".
Du får da opp oversikten illustrert på bildet under. Velg brukeren du ønsker å administrere i nedtrekkslisten øverst. Kryss av for de klientene brukeren skal ha rettigheter til i ruten til venstre. Huk så av for de kontogruppene som brukeren skal ha tilgang til i ruten til høyre.
Systembruker har tilgang til alle klienter.
Overstyre brukerrettigheter
I Aritma Control for Visma Business er rettighetene til en bruker styrt av hvilke rettigheter brukeren har i Visma Business. Det vil si at de ulike brukerne vil se de samme klientene i Control som i sin klientliste i Visma. Om du ønsker å overstyre dette, gå til Oppsett -> Globalt Oppsett -> Superbruker. Sett så på krysset "Manuell brukerstyring". Hvordan dette gjøres finner du her. Du får da anledning til å styre rettighetene på samme måte som beskrevet over.
Slette bruker
Du kan slette en bruker ved å markere den og så trykke på minusikonet nede til venstre.
Opprette ny bruker
Du kan opprette en ny bruker ved å trykke på plussikonet nede til venstre. Da vil det komme en ny linje du kan fylle inn informasjon i (Se rute 1)). Her skriver du inn Navn, Brukernavn (merk i Aritma Control for Visma Business må brukernavnet i Aritma Control være likt brukernavnet i Visma Business). Passord er valgfritt, og dere velger gyldighet for passordet her. Huk av for Gyldig. Dersom den nye brukeren skal være systembruker med alle tilganger huker du av dette her. Husk til slutt å lagre endringene ved å trykke på V-haken nede til venstre.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen